check
ביקור שר החוץ השוויצרי | התכנית לחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם

אירועים והודעות

ביקור שר החוץ השוויצרי

תאריך: 
ה', 02/05/2013
מיקום: 
קמפוס הר הצופים

שר החוץ השוויצרי, דידייר בורקהלטר, התארח באוניברסיטה העברית בירושלים, ביום חמישי שני במאי 2013, וביקר במרכז שוויץ לחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם על שם ליסה וזיגי דניאל, בפקולטה למדעי החברה, בקמפוס הר הצופים. בביקורו, ליוו אותו שגריר שוויץ בישראל, אנדרס באום, ראש האגף לענייני המזרח התיכון במשרד החוץ השוויצרי, השגריר וולפגאנג אמדאוס ברולהרט, ומשלחת של דיפלומטים שוויצרים. גם שגריר ישראל בשוויץ, יגאל כספי, לקח חלק בביקור. הביקור היווה הזדמנות לשבח, הן את הישגיו של מרכז שוויץ בתחום המחקר ובלימוד ניהול סכסוכים ויישובם והן את התרומה השוויצרית החשובה למרכז.

תכנית הביקור נפתחה בדברי ברכה של נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחם בן-ששון שבירך בחום את המשלחת השוויצרית ודיבר על החשיבות והייחודיות של פעילות מרכז שוויץ. בנוסף, דיבר פרופ' בן-ששון על הישגיה המרשימים של האוניברסיטה העברית ועל עמדתה הייחודית בזירה הבינלאומית. לאחר דבריו של פרופסור בן-ששון, שר החוץ השוויצרי, דידייר בורקהלטר, נאם ובמסגרת נאומו ציין כי: "פעילותו של מרכז שוויץ באוניברסיטה העברית חשובה מאוד בעינינו ואנחנו מאוד שמחים להיות כאן". כאשר התייחס למטרות העיקריות של ביקורו, אמר השר השוויצרי: "אנחנו רוצים לפתוח פרק חדש: פרק של ידידות ביחסיהן של ישראל ושוויץ. בנוסף, אנחנו מעוניינים לתרום לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני ואנחנו מעוניינים לעשות זאת בצניעות".
 
דיקנית הפקולטה למדעי החברה, פרופסור ורד ויניצקי-סרוסי, שקידמה את פני המשלחת השוויצרית, דיברה על החשיבות של ביקור זה בירושלים, והציעה להקים ועדת יועצים בין-לאומית, עבור מרכז שוויץ, שתכלול נציגים שוויצרים. פרופסור יפעת מעוז, ראש מרכז שוויץ, הציגה את הישגי המרכז ואת הפרויקטים שהוא מעורב בהם, וציינה כי שיתוף הפעולה בין ישראל לשוויץ בתחום ניהול סכסוכים, הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מעשית, צריך להמשיך ולהתחזק, דרך מרכז שוויץ וכהמשך לביקור הנוכחי. חלק מרכזי בביקור היה דיון ער בין השר בורקהלטר לבין סטודנטים ממרכז שוויץ, אודות האתגרים שמציב תהליך השלום הישראלי-פלסטיני ואודות תחזיות לעתיד בנושא זה. פרופסור גבריאל הורנצ'יק, ממרכז שוויץ לחקר סכסוכים, הנחה את האירוע. במהלך דיון זה, שר החוץ השוויצרי, דידייר בורקהלטר, פנה לסטודנטים ודיבר איתם על היותו אופטימי באשר לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. השר אמר: "במקרה הזה אני אופטימי כי כעת יש חלון הזדמנויות, ישנו מומנטום. אך אתם צריכים להיות יותר בטוחים בעצמכם וביכולתכם להביא שלום".
 
לאחר הביקור, פרופסור יפעת מעוז, ראש מרכז שוויץ, אמרה: "מרכז שוויץ לחקר סכסוכים מברך על ביקור זה ואנו מקווים שהביקור ישרת כמקור לחיזוק הקשרים ושיתוף הפעולה המחקרי עם שוויץ, בתחום של חקר סכסוכים, ניהולם ויישובם, תחום שניצב במרכז האג'נדה והמחויבות של מרכז שוויץ, במסגרת פעילותו".
  
מרכז שוויץ לחקר סכסוכים הוא מרכז לימוד ומחקר בין-תחומי שהוקם בשנת 1999, בסיוע השוחרים של האוניברסיטה העברית בשוויץ והמועצה המנהלית האירופית באוניברסיטה. נשיאת שוויץ לשעבר, רות דרייפוס, הקדישה את המרכז, במאי 2000.
המרכז ממוקם בפקולטה למדעי החברה בקמפוס הר הצופים והוא פתוח לחוקרים ולתלמידים מתחומים שונים אשר יש להם עניין בנושאי המרכז. מטרות המרכז הן לעסוק בלימוד, מחקר והוראה של סכסוכים פנימיים ובינלאומיים בעולם ובארץ, תוך התמקדות בגורמי הסכסוך, במניעתו, בניהולו וביישובו, כמו גם באסטרטגיות וטכניקות למניעה, ניהול ויישוב סכסוכים. המרכז עוסק בנושאים אלו דרך תחומים שונים, ביניהם פסיכולוגיה חברתית, מדע המדינה ויחסים בינלאומיים, תקשורת ועיתונאות, סוציולוגיה, חינוך ומשפטים.

לצפייה בתמונות מהביקור לחצו כאן